Zeszłoroczna działalność portu lotniczego w Szczecinie wygenerowała – jak w poprzednich latach – stratę netto, która wyniosła ponad 11 milionów złotych. Berlin wciąż jest jednym z „hamulcowych” rozwoju lotniska w województwie zachodniopomorskim.
Szczecin jest jednym z najmniejszych lotnisk w Polsce – w 2024 roku z ograniczonej oferty lotów skorzystało 479 186 pasażerów, co oznacza każdego dnia lotnisko w Goleniowie obsługiwało 1 309 osób, podczas gdy każdego miesiąca z infrastruktura korzystało nie więcej niż 40 tysięcy podróżnych. Za gros ruchu odpowiadały operacje rozkładowe, z których skorzystało 456 186 pasażerów, z czego do i z Warszawy poleciało ponad 119 tysięcy pasażerów.
Na 31 grudnia 2023 roku skumulowana strata portu lotniczego w województwie zachodniopomorskim przekroczyła 76 milionów złotych. Działalność w roku 2024 nie poprawiła sytuacji lotniska – odnotowano stratę 11,1 miliona złotych, co tylko pokazuje w jakim położeniu jest port w Goleniowie.
Przychody ze sprzedaży lotniskowej spółki wyniosły 16 856 509 złotych, czyli były wyższe od tych z roku 2023 o ponad 386 tysięcy złotych. Szczecin odnotował spadek na sprzedaży usług lotniskowych o 12,67 proc., podczas gdy w poprzednich latach podstawa działalność rosła. Lotnisko otrzymało 1 825 000 złotych dotacji, pozostałe przychody operacyjne wyniosły prawie 1,9 miliona złotych, co zagwarantowało przychody operacyjne rzędu 18 771 486 złotych.
O 3,24 proc. urosły koszty operacyjne do poziomu 26 952 678 złotych. Najwięcej wydatkowane z tytułu wynagrodzeń i amortyzacji, bo odpowiednio 12,1 i 5,2 miliona złotych. Koszty wynagrodzeń – jako „wynik oczekiwań społecznych” wzrosły rok do roku o 1,7 miliona złotych. Łączne koszty znacząco przewyższyły łączne przychody, więc zeszłoroczna działalność port lotniczego Szczecin-Goleniów zakończyła się stratą netto w wysokości 11 122 774 złote.
Strata była wyższa niż w roku 2023 o 1 032 887 złotych.